Tekstowa podstrona kwiecień 2022 luty 2022 grudzień 2021 listopad 2021 październik 2021 wrzesień 2021 marzec 2021 listopad 2020 pażdziernik 2020 wrzesień 2020 czerwiec 2020 marzec 2020 luty 2020 grudzień 2019 listopad 2019 październik 2019 wrzesień 2019 wakacje 2019 czerwiec 2019 maj 2019 kwiecień 2019 marzec 2019 luty 2019 styczeń 2019 grudzień 2018 listopad 2018 pażdziernik 2018 wrzesień 2018 czerwiec 2018 maj 2018 kwiecień 2018 marzec 2018 luty 2018 styczeń 2018 grudzień 2017 listopad 2017 październik 2017 wrzesień 2017 wakacje 2017 czerwiec 2017 maj 2017 kwiecień 2017 marzec 2017 luty 2017 styczeń 2017 grudzień 2016 listopad 2016 październik 2016 wrzesień 2016 wakacje 2016 czerwiec 2016 maj 2016 kwiecień 2016 marzec 2016 luty 2016 styczeń 2016 grudzień 2015 listopad 2015 październik 2015 wrzesień 2015 wakacje 2015 czerwiec 2015 maj 2015 kwiecień 2015 marzec 2015 luty 2015 styczeń 2015 grudzień 2014 listopad 2014 październik 2014 wrzesień 2014 Tekstowa podstrona

Z życia MOW

czerwiec 2015

26 czerwca 2015 -Rozstrzygnięcie rywalizacji grupowej

"NAJLEPSZA GRUPA" 2014/2015

GALERIA

Miejsce I  - grupa druga 82 pkt.

Miejsce II - grupa czwarta 75 pkt.

Miejsce III - grupa piąta 73 pkt.

Miejsce IV - grupa pierwsza 68 pkt.

Miejsce V - grupa szósta 65 pkt.

Miejsce VI - grupa trzecia 60 pkt.

l.p.

Konkurs Latawcowy

Akcja Recykling

6 punktów

Konkurs plastyczny „Dla mamy”

Owady –Eko Gmina Jaworze

V MIEJSCE

26 czerwca 2015 - Zakończenie roku szkolnego 2014/2015

GALERIA

21 czerwca 2015 - Bezpieczne Wakacje, Prewencja=Bezpieczeństwo. Udział w imprezie plenerowej w amfiteatrze w Jaworzu

21 czerwca 2015 - Posiady Miłośników Jaworza oraz rozstrzygnięcie VI Konkursu Ekologicznego

20 czerwca 2015 - Zawody rowerowe

13 czerwca 2015 - SKKT PTTK GAWROSZ  wędruje po Beskidzie Śląskim

W dniu 13 czerwca 2015 r. w ramach działalności Koła SKKT PTTK GAWROSZ zorganizowano wycieczkę turystyczno – krajoznawczą. Zainteresowani turystyką wychowankowie gr. I i V w niedzielne popołudnie wyruszyli  pieszo do Bielska- Białej na autobus nr 7, by dojechać w okolice Dębowca i dalej przejść do Kolei Gondolowej. Wielką atrakcją była dla chłopców możliwość wjazdu tzw. wagonikami na Szyndzielnię. Do szczytu góry oraz schroniska przeszliśmy oczywiście pieszo, podziwiając roślinność Beskidu Śląskiego. Po krótkiej przerwie przy schronisku na Szyndzielni 1028 m n.p.m dalej ruszyliśmy na kolejny szczyt tj. Klimczok 1117 m n.p.m, by z niego podziwiać panoramę Beskidu Małego, Beskidu Żywieckiego, Śląskiego oraz Kotlinę Żywiecką. Wędrówkę zakończyliśmy wędrując dalej żółtym szlakiem do szczytu Błatniej – ulubionej góry wielu wychowanków - by dalej przejść do Ośrodka. Wytężony marsz, dobry humor i piękna pogoda sprawiły, że miło spędziliśmy czas.

Organizator wycieczki turystyczno-krajoznawczej: Joanna Wojdan

6 czerwca 2015 - Święto Latawca

GALERIA

W dniu 6 czerwca br. na boisku gminnym odbyło się długo oczekiwane Święto Latawca. Impreza organizowana była przez instruktora koła modelarskiego Piotr Chlewickiego. Każda z grup,  po wcześniejszym zapoznaniu się z technikami budowania, sposobem puszczania oraz metodami utrzymywania latawca w powietrzu, wystawiła własnoręcznie zrobione modele latające. W konkursie oceniane były cztery kategorie: wykonanie, zdobienie, długość lotu oraz styl i stan po lądowaniu. W jury zasiadali wychowawcy MOW: Ireneusz Brudny, Paweł Ciurla, Piotr Ociepka oraz Piotr Chlewicki. W każdej kategorii przyznawane były punkty w zakresie od 1 do 5. Po przeprowadzeniu lotów i podliczeniu punktów ukształtowała się klasyfikacja.smiley Pierwsze miejsce zdobyła grupa 6. Druga lokata przypadła grupie 1. Na najniższym szczeblu podium znalazła się grupa 4. Czwarte miejsce ex aequo grupy 2 i 3. Na piątej lokacie uplasowała się grupa 5.

Organizator imprezy i konkursu: Piotr Chlewicki

6 czerwca 2015 - laureaci Wielkiego Konkursu Zachowania "Bądź na dobrej fali" wyruszają na Mazury

Dziennik Pokładowy:

Załoga: Adrian Stelmaszek, Michał Janocha, Marcin Wodara, Mikołaj Firlus, Krzysztof Surgiel, opiekunowie: Jolanta Damek i Paweł Gruszczyk oraz kapitan Bohdan Klimaszewski

6 czerwca 2015 DZIEŃ 1

Wyruszyliśmy z MOWu wczesnym rankiem. Skrót MOW to Marzymy o Wakacjach :) dla nas ich przedsmak już tuż tuż.... Droga długa i daleka... na Warszawę, na Ostrołękę. Dziwna ta stolica- kawę na stację przywieźli cysterną, a Pałacu Kultury nie wypatrzyliśmy. Chyba przenieśli. Około 13:00 dotarliśmy do celu Piękna Góra na Mazurach. Woda, woda i woda. już nam się podoba. Potem coś niemożliwego jak wszystkie bagaże zmieścić na łódce i jeszcze nas... puzzle są prostsze. Zakupy i wyruszyliśmy. O rany ile roboty... na prawo, na lewo. Jesteśmy balastem. i te sznurki... wszędzie ich pełno. Kapitan się wkurza- mówi, że to vały i szoty. Już mysleliśmy, że popyłyniemy a tu komenda "łamać maszt". Nie do końca rozumieliśmy kapitana... I w kanał ...

7 czerwca 2015 DZIEŃ 2

Wyruszyliśmy z Leśnej Keji zaraz po śniadaniu. Kurs z powrotem na Piękną Górę. Zapomnieliśmy wykupić zezwolenia na wędkę i paliwo do silnika. Zwiedziliśmy twierdzę Boyen w Giżycku. W czasie II wojny światowej była to kwatera niemiecka. Zrobiła na nas duże wrażenie. Potem popłynęliśmy Łabędzim Szlakiem szukać miejsca na biwak. Miejsce w lesie śliczne. Okazało się, że obok  mamy sąsiadów- kaczą rodzinę. Ma miejscu obiad- mazurska fasolka po bretońsku. Potem my byliśmy obiadem dla miejscowych komarów. Walczyliśmy z nimi z użyciem chemii. One wygrały!!! I do roboty. Wykarczowaliśmy polanę z pokrzyw, nanosiliśmy suchego drzewa i rąbaliśmy, rąbaliśmy, rąbaliśmy.  W rozkładaniu i składaniu obozowiska mamy już wprawę. Ognisko, kiełbaska, kąpiel w jeziorze. Życie jest piękne!!!

8 czerwca 2015 DZIEŃ 3

Jezioro Kisajno i pod wiatr. Są przechyły Moczymy wtedy nogi, a zdarza się, że dotykamy tafli wody ręką. Rozumiemy żeglarski słownik  Lazyjack, grot, obciągacz, maszt, grot, topenanta nie są nam obce. Wiemy już, że vały to fały, a masztu się nie łamie tylko kładzie. Fok nie pracuje wstecz Kapitan daje nam potrzymać  ster na słabym wietrze i gdy idziemy na motorze  . Dookoła ptactwo… same kaczuchy: kaczuchy kormorany, czaple,  łabędzie i … kaczuchy jeśli nie jesteśmy pewni co to za ptak. Przepłynęliśmy  jezioro Kisajno i dobiliśmy do portu w Sztynorcie. Obiad: ziemniaczki z gulaszem i sałatka. Uszy się trzęsły. A potem to na co czekaliśmy … łowy. Zarzuciliśmy wędki i …  mamy  tu  brania.

9 czerwca 2015 DZIEŃ 4

Noc w porcie Sztynort. Tęsknimy za odludziem, biwakiem i namiotami. Od rana keja, wędki i rybki,€“ jak i wczoraj system „no kill” wszystkie ryby całe o zdrowe wróciły do wody... ale za to zjadły całą kukurydzę na sałatkę. Wypłynęliśmy z wiatrem w … oczy. I tak było cały czas. Ochocho przechyły i przechyły, ochochoo za falą fala mknie!!! Trasa na dzisiaj to jeziora Dargin, Mamry i Święcajty. I zwrot i zwrot i zwrot. I pod wiatr, Bramka Kalska pomimo „mordewindu” zdobyta bez silnika. Bazę znaleźliśmy na Wyspie Kociej. Przeszukaliśmy całą - kotów brak. Namioty rozbite, obiad zjedzony to rąbiemy, piłujemy, palimy… ognisko. No i oczywiście wędki i rybki… miała być zupa rybna na kolację. Minęły 2 godziny mamy 2 rybki. Zupy chyba nie będzie. Kotów na wyspie brak …

10 czerwca 2015 DZIEŃ 5

Chciałoby się zacząć: dzień jak co dzień... od 5 dni. Wczoraj zaskoczyliśmy Kapitana naszym autorskim węzłem cumowniczym. Oniemiał... chyba z zachwytu a potem zrobił dokumentacje fotograficzną. Stwierdził, że to nowy węzeł wymyślony przez wychowanków MOW. Byliśmy dumni. Wieczorem niezapomniana przygoda z łabędziem i lekcja na przyszłość.  Podpłynęła do nas rodzina łabędzi a my zapomnieliśmy o rozłożonych wędkach. Dorosły ptak zaplątał się w żyłkę, którą pociągnął w tatarak i zaczął się dusić. Pan Paweł nie tylko nad nami czuwa, ale i łabędź skorzystał z wyszkolonego WOPRowca - żyłki zostały poodcinane. Łabądź cały i zdrowy odpłynął z pisklętami. Z Kociej wyspy obraliśmy kurs na Mamerki.  Wiatr od tyłu. Płynęliśmy motylem. Na trasie mieliśmy egzamin z naszych wiadomości i umiejętności żeglarskich.  Najpierw Kapitan wskazywał części na łodzi a my mieliśmy je nazwać, ale po  „obciągaczu gromu” zrezygnował. Wymieniał poszczególne części, a my mieliśmy je wskazać. Adrian długo szukał masztu. Jeszcze nie wszyscy zdali. Świecajty, Mamry i Mamerki. Wiatr jakby się nas przestraszył i poleciał gdzie pieprz rośnie. Piękna pogoda: plażing i smażing na dziobie. Zobaczyliśmy łódź, która miała pośrodku... sieć rybacką? Kapitan powiedział, że to katamaran. Na Mamerkach zwiedziliśmy Kwaterę Główną Niemieckich Wojsk Lądowych w czasie II wojny światowej: U-BOOT, tunel podziemny V2 i bunkier.  Wszystko dobrze schowane w lesie. Dobrze, że te komary wykurzyły Niemców z Mazur... Nauczyliśmy się też, ze Kapitan rządzi na łodzi a pani Jola na lądzie. Sami to zrozumieliśmy, gdy zobaczyliśmy Kapitana krojącego ogórki na mizerię smiley Wieczorem kąpiel w jeziorku. Woda czyściutka i ciepła. Potem ognisko i... Nie mamy siły już na nic. Dla Was trochę mazurskich widoczków na dobranoc. Ciężko wybrać te najładniejsze ze wszystkich zdjęć. Jesteśmy zachwyceni. Jak w bajce. MOW Marzymy O Wakacjach. Życzymy bajkowych snów o MOW...

11 czerwca 2015 DZIEŃ 6

Z miękkimi nogami opuszczaliśmy ląd...,  zostały tam świeżo poznane koleżanki. Przed wypłynięciem kąpiel w jeziorku- woda czyściuteńka, a dno piaszczyste. W tym czasie nasz Kapitan po swojemu zajął się jachtem. Słońce na niebie, wiatr w plecy. Szybko przepłynęliśmy  Mamry i wycelowaliśmy na Zimny Kąt. Przed mostem  z pomocą instrukcji Kapitana położyliśmy maszt. Przez cały czas mamy kontakt z różnymi rodzinami łabędzi. Tym razem podpłynął dorosły ptak z dziesięcioma małymi. Nie karmimy zwierząt - Kapitan zakazał,  tylko ryby,ale to się nazywa zanęta... .

Mamy jeszcze przynętę schowaną w lodówce. Pani Jola nie lubi naszej przynęty.  Dzisiaj Kapitan nas zaskoczył. O wstążeczkach mamy kategoryczny zakaz pisania. Wieczorem ognisko i wędkowanie. Zimny Kąt nie jest zimny, ale spokojny i cichy.

12 czerwca 2015 DZIEŃ 7

Zimny Kąt. Bardzo tu senne powietrze. Ranek obudził nas o 10:30. Rybing od rana rozpoczął pan Paweł, potem śniadanie, powolne składanie obozowiska. Postanowiliśmy, że tu zostajemy. Przeparkowaliśmy żaglówkę do keji bliżej cypla. Kąpiel w jeziorku przez cały dzień, biwakowa kuchnia: kociołek, ruszt i kiełbasy na patyku. Po całym dniu rybingu wreszcie wystarczyło na lekko aromatyczną zupę przygotowaną przez Kapitana. Nauczyliśmy się fachowo oprawiać rybę. Nie jest to proste. Dzień na powolnych obrotach. Podobało nam się. Chcielibyśmy zostać tutaj dłużej. Wszystko co dobre… zostaje na fotografii i we wspomnieniach na zawsze.

13 czerwca 2015 DZIEŃ 8

Kapitan zarządził pobudkę  o 6:00. Sprawne składanie biwaku i na łódkę. WróciliśmyŁabędzim Szlakiem do portu w Pięknej Górze by oddać  żaglówkę. Potem do naszego BUSa i w drogę. Kierunek MOW Jaworze. MOW nadal  Marzymy O Wakacjach...

I gdy nadejdzie wspomnień czas....

7 czerwca 2015 Turniej Piłki Koszykowej

GALERIA

W dniu 7 czerwca 2015 r. na terenie boiska orlik przy SP nr 1 w Jaworzu, odbył się turniej grupowy piłki koszykowej zorganizowany przez T. Mojżesz, K. Karasiewicza oraz P. Chlewickiego. Każda z sześciu grup wychowawczych wystawiła pięciu reprezentantów. Drużyny walczące w systemie "każdy z każdym" rozegrały łącznie 15 meczy. Ze względu na dużą liczbę spotkań i bardzo wysoką temperaturę zmieniona została forma meczu z czterech kwart do dwóch 10 minutowych połów. Wszystkie mecze przepełniał duch walki i rywalizacji o jak najlepsze miejsce w klasyfikacji. Należy pochwalić uczestników za skrupulatne przestrzeganie zasad fair play. Po blisko 4 godzinach gry wyłoniony został zwycięski skład. Mistrzem MOW w Jaworzu w piłce koszykowej została grupa III smiley . Drugie miejsce zajęła grupa I, a na najniższym stopni podium stanęła grupa VI. Podziękowania należą się jeszcze osobą pomagającym w przeprowadzeniu zawodów panom P.Ociepce oraz R. Krzepinie.

yesGratulacje dla grupy III ! smiley smiley smiley

Organizatorzy zawodów: T. MojżeszK. Karasiewicza oraz P. Chlewicki

2 czerwca - II miejsce reprezentacji z Jaworza na IV Mistrzostwach Polski MOW w piłkarskich "6" na boiskach trawiastych

GALERIA

We wtorek 2 czerwca 2015 r. w MOW w Puławach odbyły się  już XIV Mistrzostwa Polski MOW w piłkarskich 6 na boiskach trawiastych. Również reprezentanci Jaworza uczestniczyli w tych piłkarskich zmaganiach i staneli na podium, zajmując II miejsce. Klasyfikacja końcowa IV Mistrzostw Polski MOW w piłkarskich 6 na boiskach trawiastych:

I miejsce  - drużyna MOW z Łobżenicy

II miejsce – drużyna MOW z Jaworza !yes

III miejsce – drużyna MOW z Borowia

IV miejsce  - drużyna MOW z Puław

V miejsce - drużyna MOW z Wrocławia

VI miejsce - drużyna MOW z Lidzbarka Warmińskiego

Gratulujemy podium!!! smiley

Trenerzy reprezentacji oraz organizatorzy wyjazdu: Krzysztof Czubiński oraz Krzysztof Karasiewicz

30 maja - 1 czerwca XXIX Przegląd Zespołów Artystycznych w Kuźni Raciborskiej "Kowadło 2015"

GALERIA

XXIX Przegląd Zespołów Artystycznych w Kuźni Raciborskiej "Kowadło 2015" odbywał się w dniach od 30 maja do 1 czerwca 2015 r. Zespół prowadzony przez Zbigniewa Huberta zdobył dwa DYPLOMY:

KATEGORIA TEATRY:  III Miejsce Teatr "Równowaga" w składzie: A.Janko, D. Blada, D. Grabiak, D. Klasik, A. Szary, P. Kocot,

KATEGORIA ZESPOŁY: WYRÓŻNIENIE dla zespołu "DEMOW" w składzie: D. Blada, D. G., A. Janko, A. Szary, J. Damek, Z. Hubert.

GRATULACJE !!!! smiley

Wiadomości

• MŁODZIEŻOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY
    ul.Pałacowa 1
    43-384 Jaworze
  • tel./fax 33 81 72 172
    tel. 33 81 72 173

Ostatnio dodane zdjęcia do galerii fotograficznej